Wednesday 19 September 2018

SCRATCH - Repte 7 (Variables)


Introducció variables i missatges
Una variable és una dada que té un nom (una etiqueta). Com té un nom, podem preguntar pel seu valor. Aquest valor es pot modificar (per això es diu variable) i el nou valor queda guardat amb el nom de la variable.
Exemples de variables: el nombre de vides d’un personatge, els punts aconseguits, el nom del jugador o qualsevol altre cosa que tingui un valor que es pugui expressar amb lletres o números.
Les variables poden ser locals (només les pot escriure i llegir un sprite) o global (accessibles per tots els sprites).


Repte

Fem servir variables.
Comencem per les vides. Inicialitzeu una variable global (això vol dir posar-li nom i adjudicar-li un valor per començar), que es dirà ‘vides’.

Assigneu-li el valor que us sembli convenient. No gaire alt o el joc no s’acabarà mai. De fet, per provar, el millor és assignar-li un 1.

No importa a quin sprite l’associem perquè estarà disponible per tots, però per qüestió d’ordre, és millor associar-la a l’escenari, no sigui que després no la trobem.

Què fem ara? Doncs, si us sembla bé, traiem una vida quan el gat atrapa al ratolí, i li donem un més cada vegada que el ratolí es menja el formatge.