Introducció
variables i missatges
Una variable és una dada que té un nom (una etiqueta). Com
té un nom, podem preguntar pel seu valor. Aquest valor es pot modificar (per
això es diu variable) i el nou valor queda guardat amb el nom de la variable.
Exemples de variables: el nombre de vides d’un personatge,
els punts aconseguits, el nom del jugador o qualsevol altre cosa que tingui un
valor que es pugui expressar amb lletres o números.
Les variables poden ser locals (només les pot escriure i llegir un sprite) o global (accessibles per tots els sprites).
Repte
Fem servir variables.
Comencem per les vides. Inicialitzeu una variable global
(això vol dir posar-li nom i adjudicar-li un valor per començar), que es dirà
‘vides’.
Assigneu-li el valor que us sembli convenient. No gaire
alt o el joc no s’acabarà mai. De fet, per provar, el millor és assignar-li un
1.
No importa a quin sprite l’associem perquè estarà
disponible per tots, però per qüestió d’ordre, és millor associar-la a
l’escenari, no sigui que després no la trobem.
Què fem ara? Doncs, si us sembla bé, traiem una vida quan
el gat atrapa al ratolí, i li donem un més cada vegada que el ratolí es menja
el formatge.